Współpraca z Autorami i wsłuchiwanie się w ich wizję okładki swojej książki to warunek udanej współpracy, której owocem jest właśnie okładka. To ona jest „twarzą” książki i to z nią najpierw zapoznaje się Czytelnik.
Etap pierwszy prac projektowych, to zaprezentowanie Autorowi bardzo różnych wariantów okładek.
Etap I – J. Stojer – okładka
Następnie Autor dokonuje wstępnego wyboru w zakresie kolorystyki czy elementów składowych okładki, doprecyzowuje własne wizje. A to stanowi bazę do dalszych prac projektowych, ukierunkowanych dzięki kolejnym wskazówkom Autora. To również etap, na którym dokonuje się uściślenia i ostatecznego sformułowania tytułu publikacji.
Etap II - J. Stojer okładki II
Po przeglądzie kolejnych projektów zrealizowanych w II etapie, Autor dokonuje wyboru między 2-3 wariantami, które podlegają dalszemu opracowaniu, zgodnie z otrzymanymi od Autora sugestiami.
Etap III - J. Stojer – okładki trzy
No, i już wszystko wiadomo, który projekt graficzny okładki zwyciężył.